Избор на редактора:

Наука - SpoDeli Подреди по

На: 2018-08-14 07:25:09 преди: 2 дни / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 84 прегледа
Наука: Група физици от Колумбийския университет (САЩ) предполага, че квазичастиците на фонона (кванти на звуковите вълни) имат отрицателна маса. При наличие на външно гравитационно поле те трябва да се движат отдолу нагоре. По-рано се смяташе, че фононите нямат никаква маса. Това се съобщава като предварителна информация от arXiv.org. Фононът е колективно възбуждане на атоми от кристали или плътни течно ... още
На: 2018-08-10 12:08:00 преди: 6 дни / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 105 прегледа
Наука: Знанието за климатичните промени ще ни помогне по-добре да се подготвим. Аномални горещини в Германия, пожари в Швеция и останалите скандинавски държави, отровни водорасли, размножаващи се в необичайно топлото през тази година Балтийско море – лятото на 2018 г. е рекордно горещо не само в Европа, но и в много други региони по света. Тази унищожителна промяна на климата е следствие от глобал ... още
На: 2018-08-03 05:51:35 преди: 1 седмица / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 148 прегледа
Наука: Учени от университета в Саутхемптън, Великобритания, смятат, че са разкрили тайната на Бермудския триъгълник, пише Sailingscuttlebutt. Изданието припомня, че за последните 100 години в района са загинали повече от 1000 души. Изследователите са допуснали, че причина за масовите корабокрушения са 100-футови вълни (около 33 м), които са появяват в Бермудския триъгълник. Вълните са забелязани за пър ... още
На: 2018-08-01 07:23:47 преди: 2 седмици / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 86 прегледа
Наука: Пчелите изпълняват ключова роля на нашата планета. Някои дори твърдят, че ако те изчезнат, човечеството неминуемо ще ги последва. На фона на драстичния спад на популацията на пчелите имаме ли повод за притеснения? Какво ще се случи, ако всички печели на Земята умрат? Казано съвсем просто – ако едно растение създава някакъв цвят, то можете да сте сигурни, че пчелите помагат в процеса на разм ... още
На: 2018-07-28 06:40:49 преди: 2 седмици / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 128 прегледа
Наука: Облеклата на две известни мумии на момичета инки, които бяха намерени в пещера в горната част на планината Серо Есмералда в Чили, се оказаха наситени със смъртоносна отрова. Изследователите отдавна са изучавали останките, но наскоро започнали да анализират погребалните дрехи. Резултатите от теста за савана бяха публикувани от учените в списание Archaeometry. Облеклата на момичетата били наситен ... още
На: 2018-07-13 10:31:34 преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 71 прегледа
Наука: Ричард Браунинг, наричан още "Iron Man" (“Железният човек”) на Уилтшир, е изобретил личен летателен костюм, с който полетя пред спортната зала „Арена Армеец“ в София на технологичния фестивал Webit. Костюмът на изобретателя е конструиран така, че да изстреля човека вертикално нагоре. Раницата се управлява чрез движения на ръцете, съобщава vesti.bg В шлема, който е на глава ... още
На: 2018-05-24 19:06:49 преди: 2 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 1139 прегледа
Наука: До сега учените не знаеха как определени клетки в ембриона решават да станат крайници, даден мускул или нещо друго. Сега учени водени от д-р Али Бриванлоу в Университета Рокфелер са смесили човешки клетки с кокоши ембрион, за да проследят процеса. Открили са т.нар. клетки организатори, които са отговорни за формацията на клетката и диктуват как тялото се строи. Това е революционно за науката и у ... още
<- 1
Етикети: