Избор на редактора:

Наука - SpoDeli Подреди по

На: 2018-09-19 07:25:53 преди: 1 ден / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 165 прегледа
Наука: Астрономите по света са в недоумение, тъй като никой от тях така и не можа да идентифицира аномалията, която се движи със скорост, която е няколко пъти по-голяма от скоростта на светлината. Не много отдавна се появи информация, че в космоса е открита субстанция, която се движи с невероятна скорост. Въпреки това, използвайки съвременни диагностични методи, учените все още не са успели да определят ... още
На: 2018-09-05 19:15:34 преди: 2 седмици / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 156 прегледа
Наука: В края на месец май 2018 година на Червената планета се разрази прашна буря, но това, което учените не подозираха бе силата и мащаба й. До 20-ти юни тя обхвана изцяло Марс, заклещвайки марсохода Опъртюнити в Долината на устойчивостта. Бурята бе изключително силна и дори успя да хвърли толкова много прах в атмосферата на планетата, че от 10-ти юни НАСА изгуби връзка в роувъра си. Като основна ... още
На: 2018-08-14 07:25:09 преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 224 прегледа
Наука: Група физици от Колумбийския университет (САЩ) предполага, че квазичастиците на фонона (кванти на звуковите вълни) имат отрицателна маса. При наличие на външно гравитационно поле те трябва да се движат отдолу нагоре. По-рано се смяташе, че фононите нямат никаква маса. Това се съобщава като предварителна информация от arXiv.org. Фононът е колективно възбуждане на атоми от кристали или плътни течно ... още
На: 2018-08-10 12:08:00 преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 255 прегледа
Наука: Знанието за климатичните промени ще ни помогне по-добре да се подготвим. Аномални горещини в Германия, пожари в Швеция и останалите скандинавски държави, отровни водорасли, размножаващи се в необичайно топлото през тази година Балтийско море – лятото на 2018 г. е рекордно горещо не само в Европа, но и в много други региони по света. Тази унищожителна промяна на климата е следствие от глобал ... още
На: 2018-08-03 05:51:35 преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 277 прегледа
Наука: Учени от университета в Саутхемптън, Великобритания, смятат, че са разкрили тайната на Бермудския триъгълник, пише Sailingscuttlebutt. Изданието припомня, че за последните 100 години в района са загинали повече от 1000 души. Изследователите са допуснали, че причина за масовите корабокрушения са 100-футови вълни (около 33 м), които са появяват в Бермудския триъгълник. Вълните са забелязани за пър ... още
На: 2018-08-01 07:23:47 преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 179 прегледа
Наука: Пчелите изпълняват ключова роля на нашата планета. Някои дори твърдят, че ако те изчезнат, човечеството неминуемо ще ги последва. На фона на драстичния спад на популацията на пчелите имаме ли повод за притеснения? Какво ще се случи, ако всички печели на Земята умрат? Казано съвсем просто – ако едно растение създава някакъв цвят, то можете да сте сигурни, че пчелите помагат в процеса на разм ... още
На: 2018-07-28 06:40:49 преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 252 прегледа
Наука: Облеклата на две известни мумии на момичета инки, които бяха намерени в пещера в горната част на планината Серо Есмералда в Чили, се оказаха наситени със смъртоносна отрова. Изследователите отдавна са изучавали останките, но наскоро започнали да анализират погребалните дрехи. Резултатите от теста за савана бяха публикувани от учените в списание Archaeometry. Облеклата на момичетата били наситен ... още
<- 1
Етикети: